2011-01-23 | 21:19:21

Riktigt irriterande..Vad Är Skillnaden?

Vad är skillnaden på att vara mamma och att vara pappa?

Jag är inte uppvuxen med en pappa så jag kanske ser det annorlunda men för mig är både mamma och pappa lika mycket föräldrar.

När jag prata med en kompis i telefon så fråga hon varför det var så tyst hemma hos mig och då sa jag det att dom var ute på lekplatsen och spela boll med pappa!
Hennes svar på det var "det var ju snällt av han att passa dom så du får lite egen tid".
Tänkte inte på det direkt under samtalet men efteråt blev jag bara mer och mer irriterad över kommentaren.
Hur många gånger som mamma har man inte fått höra att det är så underbart att pappa passar barnen!
Man passar INTE sina egna barn, man tar hand om dom!
Det är ingen som ger mig beröm när jag är ute och leker med dom eller har dom hela dagar för pappa jobbar så varför är det så olika för mamma och pappa?
Det pinsamma är att vad jag kan minas har jag aldrig fått den kommentaren av en man utan det har varit kvinnor, andra mammor.
Är vi kvinnor verkligen så stenålders att vi måste hylla våra män till skyarna för att dom någon gång hjälper till med barnen och visar att dom bryr sig?

För att det inte ska bli sura miner här hemma måste jag ju tillägga att mina barn har en underbar pappa som inte passar sina barn utan verkligen tar hand om dom och mig för den delen!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: